تفننی82

وبلاگی برای اطلاعات عمومی شما

تفننی82

وبلاگی برای اطلاعات عمومی شما

باسلام خدمت شما بازدید کنندگان عزیز.
این وبلاگ به منظور دانایی و بیشتر شدن وسعت علم شما و همچنین تقویت اطلاعات عمومی شما تهیه شده است.
امیدوارم از این وبلاگ و مطالب آن استفاده ی لازم را بکنید.
در ضمن نظر فراموش نشود.

بایگانی

 

سیخ شدن موهای بدن از زمانی آغاز شد که بدن انسان ها پوشیده از مو بود . وقتی هوا گرم است و شما نیاز به خنک شدن دارید ، ماهیچه های کوچک در انتهای هر مو منبسط می شود و این انبساط باعث شل و ول شدن موها می شود . غده های مولد عرق با ترشح عرق ، گرما را از بدن دور می کنند . رگ های خونی نیز گرما را به سمت پوست بدن آورده و آن را دفــع می کنند . اما وقتی هوا سرد است . این ماهیچه ها منقبض شده و باعث انقباض یا راست ایستادن موها می شود .غده های مولد عرق بسته می شوند تا گرما را حفظ کنند . رگ های خونی هم کوچک می شوند تا از هدر رفتن گرما جلوگیری کنند .

راست ایستادن یا همان سیخ شدن موها امروزه کمک زیادی به ما نمی کند ، چون ما موی زیادی روی بدنمان نداریم . میلیون ها سال قبل بدن انسان ها با موی زیادی پوشیده شده بود و این عمل باعث گرم شدن آنها می شد . سرما تنها علت سیخ شدن موهای بدن نیست . ترس یا عصبانیت نیز می تواند همان واکنش را ایجاد کند . این مسئله در پستانداران دیگر مثل سگ و گربه هم صادق است . جالب است بدانید وقتی که سگ ها یا گربه ها عصبانی می شوند موهای بدنشان سیخ می ایستد .

  • محمد حسین فتحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی